lauantai 9. kesäkuuta 2012

Urheilumarkkinointia ja urheilua

Luvassa on urheilukesä: jalkapalloa (EM 2012  Puolan ja Ukrainan isännöimänä), yleisurheilua (EM 2012 Helsingissä) ja Olympialaiset (Lontoossa). Tämä näkyy sosiaalisessa mediassakin. Vai näkyykö.
Lontoon Olympialaisia on mainostettu Sosiaalisen median Olympialaisiksi mutta sponsoreista
päätellen kyseessä on Facebook-kisat.

Facebookissa on Panasonicin Flag Tags, Samsungin sovellus Everyone's Olympic Games, Visan Cheer/Go World. P&G käyttää YouTubeakin ja kiittää äitejä. Mums/Moms -videolla on ollut jo reippaasti yli 4 miljoonaa katsojaa. Facebookissa on myös BP, samoin Brittish Airways, joka näyttää omivan  #HomeAdvantage hashtagin ja on varannut TagDef.comista, mutta ei vielä mutta ei vielä  wttrend.comista. BMW:llä on myös hastagi #GoldenBMW. BMW:tä voi seurata twitterissä ja tweetata @GoldenBMW. Toki BMW:llä on myös tavalliset web-sivut.

Omega luottaa twitteriin ja on YouTubessakin ja luonnollisesti Facebookissa. Omegalla on myös tavalliset websivut. Cadbury on Facebookissa ja heillä on virtuaalimarssi: tee ensin oma avatar ja marssi, kutsu kavereita Facebookissa ja tue olympiasankareita. CocaColalla  on Olympia-sivut ja kampanja on integroitu Facebookiin. Lisäksi CocaColalla on iPhone ja Android -sovellus. 

Lisää aiheesta Adam Vincenzinin ja Ragan's PR Daily blogeista.

Ei kommentteja: